пʼятниця, 20 вересня 2024 р.

«Із нітірпєнієм вже ждьом, Кагда помрем!»: агонія імперії у драмі Тетяни Калитенко


 
 
Новини літератури

    У новій п’єсі літературознавиці та критикині 
Тетяни Калитенко «Агонія», яку авторка 
позиціонує як драму-фарс, оживають
 київські пам’ятники, щоб дати відсіч 
російській агресії. 
    Під акомпанемент суржик-хору, 
близько двадцяти монументів — 
від княгині Ольги, Григорія Сковороди, 
Михайла Грушевського і Тараса Шевченка 
до Михаїла Булгакова і Миколи Щорса — 
ведуть свою анти- чи про-російську боротьбу 
на вулицях Києва. 
    Як і у війні реальній, у п’єсі українські 
скульптури мають життєво серйозні завдання — 
їм потрібно викрити подвійних агентів і запобігти 
ядерній війні. 
 Фінал твору оптимістичний: українська 
пам’ятникова місія буде успішною. 
Зло, а у п’єсі воно пов’язане з Росією, буде покарано.
   Сучасній аудиторії «Агонія» пригадає хроніку 
повномасштабної війни. Тут і перечікування російських 
обстрілів у метро, і згадки ударів по парку Шевченка, 
і взаємні недовіра та шпигуноманія, і кульмінація п’єси — 
вечірка пам’ятників, що нагадує цнотливу версію 
інтернет-мему про оргії на Щекавиці у переддень 
ядерної війни. У п’єсі також багато впізнаваних відсилань 
до київської топографії. «Біло-блакить Михайлівського Золотоверхого»
 освічує дискусії та сварки статуй, Сковорода-пам’ятник крокує
 по вулиці власного імені, а значна частина дії відбувається 
на Михайлівській і Контрактовій площах і берегах Дніпра.

Немає коментарів:

Дописати коментар