четвер, 20 липня 2017 р.

Команда проекту

розповіла про основні зміни !!!


         Команда проекту з оновлення навчальних програм 5-9 класів розповіла про головні зміни в програмах – переглянути звернення координаторів, модераторів та керівників робочих груп можна в короткому відео, записаному платформою EdEra. Також окремо буде створено відео з методичними рекомендаціями до оновлених програм. Його оприлюднять до кінця липня.
Нагадуємо, що саме на платформі EdEra проходив один з етапів роботи з оновлення навчальних  програм – онлайн обговорення. Кожен бажаючий міг авторизуватися, переглянути розміщені на порталі програми та надати пропозиції щодо їх модернізації. Обговорення відбувалося у 2 сесії, загалом у ньому взяло участь понад 1220 дописувачів, які залишили більш як 10 тисяч пропозицій та коментарів до програм.
           Паралельно по кожному предмету було створено робочі групи, до яких увійшли вчителі-практики, науковці, методисти, автори програм і підручників, спеціалісти МОН. Вони змінювали формат пояснювальних записок, формували новий зміст та очікувані результати навчання з урахуванням пропозицій онлайн-обговорення. Крім того, працювали над узгодженням програм з різних предметів, прибирали дублювання, термінологічну обтяженість, а також впроваджували наскрізні лінії.
Дізнатися про основні зміни до навчальних програм 5-9 класів можна також за посиланням.

Матеріали з сайту mon.gov.ua

Відео можна переглянути тут:

https://www.youtube.com/watch?v=y9e6oPWKdFI


1. Імплементовано компетентнісний підхід до вивчення зарубіжної літератури в контексті положень «Нової української школи» згідно з Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти.
2. Під час оновлення програми враховано Рекомендації щодо впровадження підходу, заснованого на правах людини, до загальної середньої освіти в Україні (соціогуманітарний цикл) Організації безпеки та співробітництва в Європі, Практичні пропозиції щодо розвитку компетентностей для демократичного громадянства в Новій українській школі, Керівні принципи освіти в галузі прав людини, програму курсу «Вчимося жити разом», матеріали проектів «Основи здоров’я» та «Фінансова грамотність».
3. У проекті пояснювальної записки до програми визначено ієрархію цілей навчання, мету базової загальної освіти,роль зарубіжної літератури у формуванні ключових компетентностей, з’ясовано особливості запровадження наскрізних ліній «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека» й «Підприємливість та фінансова грамотність», які відображають провідні соціально й особистісно значущі ідеї, що послідовно розкриваються у процесі навчання й виховання.
4. У програмі виокремлено очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів (за розділами), з’ясовано особливості реалізації ключових компетентностей та предметних компетентностей. Предметні компетентності є багатокомпонентним утворенням, основними складниками якого є знаннєвий, діяльнісний і ціннісний компоненти.
5. Спрогнозовано портрет випускника основної школи, патріота України, який поважає історію і культуру своєї та інших країн, вільно володіє державною мовою, активний і відповідальний у громадському й особистому житті, підприємливий та ініціативний, дотримується здорового способу життя.
6. Пропозиції до обговорення на групі було узагальнено за змістом. Рішення робочої групи щодо кожної пропозиції аргументовано.
7. З огляду на одержані під час обговорення на порталі EdEra пропозиції розширено список творів для альтернативного вивчення: додано «Снігову королеву» Г. К. Андерсена у 5 класі, «Собаче серце» М. О. Булгакова у 9 класі.
8. Додано рубрику «Міжпредметні зв’язки».
9. Розширено список творів для вивчення напам’ять за вибором учнів: байка І. А. Крилова у 6 класі, сонети В. Шекспіра і Ф. Петрарки у 8 класі, поезії О. С. Пушкіна у 9 класі.
10. До списку додаткового читання додано. «Мій дідусь був черешнею» А. Нанетті, «Чи вмієш ти свистати, Юганно?» У. Cтарка.
11.Спрощено формулювання окремих державних вимог літературознавчої лінії з метою урахування вікових особливостей учнів.


Немає коментарів:

Дописати коментар